Månehabitatet "ROSIE" fra København SV

Vi har SAGA Space Architects i huset, som vi har samarbejdet en del med på forskellige sager. De har blandt andet bygget et sammenklappeligt månehabitat de har boet i, i Grønland, og nu har de tegnet, designet og produceret et Habitat v.2, også kaldet “ROSIE”
Dette månehabitat fik vi lov til at hjælpe med, både på designfronten, de tekniske detaljer samt fremstillingen af elementerne og til slut svejsning af det hele.

Månehabitatet skal desværre ikke sendes til månen, men det er da pakket sammen og kørt til Schweiz, hvor det lige nu står hos Institut auf dem Rosenberg som er verdens dyreste skole.
“Fun fact” – Det koster omregnet i omegnen af 1.1million kroner om året at gå på skolen.

Det er meget få virksomheder i Danmark der får lov at lave opgaver som denne, så vi er MEGET stolte hos CNV Smed & Montage over at kunne prale med at vi har været en del af dette virkelig flotte månehabitat.

Skal vi hjælpe dig med din måne-drøm?

Her burde der jo stå en tekst om at hvis du går med tanker om at bygge et rumhabitat, så skal du bare kontakte os, og det tilbud står da absolut som en mulighed endnu, men da der ikke er mange i Danmark der designer og bygger den slags, vil vi benytte muligheden for at prale lidt i stedet og bare lade jer nyde et par billeder indtil galleriet er opdateret med det fulde sæt tegninger.

Skulle du/I dog side med andre vilde projekter, skal I være mere end velkomne til at kontakte os, for denne case beviser jo at vi laver lidt mere end det almindelige smedearbejde, derfor er vi altid klar på at tage en snak om hvordan vi kommer bedst i mål med de store, nye og spændende projekter I måtte have.

Andre cases

Beck Söndergaard